dilluns, 24 de maig del 2010

ENTREVISTA AL POLICIA DEL POBLE

1. Què prefereix que li parli, de “tu” o de “vostè”?

Tant se me’n fa

2. Quan fa que estàs aquí?

Fa 23 anys que són aquí.

3. En què consisteix el teu treball?

Bueno, hi ha moltes facetes en aquest treball, des de la seguretat ciutadana que és tractar al tema de delinqüència, policia administrativa que són multes , amenaces, etc.. i després atenció al ciutadà.

4. Quantes hores al dia estàs aquí?

Nosaltres normalment fem jornades de 8 hores.

5. Què volies ser de petit?

Jo de petit no volia ser policia, volia ser bomber.

6. Què vas haver de fer per entrar a treballar com a policia?

Doncs bé, has de fer unes oposicions, a les quals entren un examen cultural, unes proves físiques i un psicotècnic de personalitat, i desprès has de passar un període d’acadèmia, el qual son 9 mesos i aprovar-lo, si no ho aproves et fan fora, si l'aproves entres amb un any de pràctiques,i si no aproves l’any de pràctica et fan fora, i si l’aproves entres a ser policia.

7. Tu estàs aquí a comissaria o patrulles?

Ara estic aquí dins, però també patrullo.

8. Que prefereixes, estar aquí o estar patrullant?

Jo personalment prefereixo estar patrullant.

9. Feu reunions de policies?

Sí, fem reunions professionals.

10. T’agradaria tenir algun altre ofici o treballar d’alguna altra cosa?

Sí, suposo que sí com tothom no? Però bueno m’agrada la meva feina.

11. T’agrada el teu treball?

Si, és un treball que m’agrada.

12. Amb quina edat va ser el teu primer treball?

Jo vaig començar a treballar amb 14 anys.

13. Quina diferència hi ha entre els mossos i la policia?

Bueno, doncs és l’àmbit, l’àmbit d’actuació, els mossos actuen a tota Catalunya, i la policia local actuem dins del municipi, llavors dins del municipi ells tenen unes determinades funcions, i nosaltres tenim unes altres per exemple: tot el que són accidents de circulació dins del municipi ho fem nosaltres, tot el que són fora, per exemple posen la carretera nacional ho fan ells. De totes maneres si hi ha un accident nosaltres també anem col·laborem en el tema del tràfic i tal.. que no hi hagin més problemes degut a aquest accident però llavors a la que es talla i tota la feina de fer l’atestat ho fan ells. Si és dins del municipi, per exemple si és en aquest carrer mateix que hi ha un accident ho fem tot nosaltres, ells no fan res, i també els temes de denúncies del municipi els fem nosaltres.

14. De quins casos os encarregueu vosaltres?

Bueno, doncs és el que t’he dit una miqueta abans no, tot el que sigui seguretat ciutadana, trànsit, ordenances municipals, tot això ens encarreguem nosaltres dins del municipi.

15. De temes de presos os encarregueu vosaltres també?

Si bueno, si nosaltres observem un delicte fem la detenció del delinqüent fem el que es diu una minuta o un atestat i llavors els portem als mossos, perquè els mossos són els que s’encarreguen de presentar-ho als jutges.

16. Creieu que és dura la vostre feina?

Bueno, hi ha de tot, hi ha estones dures, hi ha estones menys dures, com qualsevol altre feina, estones bones, estones dolentes, quan et toca fer una feina complicada com una persecució, una detenció passes estones de nervis, però quan s’acaba ja se’t passa.

17. Quan els ciutadans os venen a demanar coses creieu que son educats o mal educats?

Home, doncs també hi ha de tot, depèn el que et vingui a demanar; si el que demana és ajuda normalment són educats, quan venen perquè els em trucat que els han denunciat o alguna cosa son mal educats, com per exemple també quan venen a buscar un cotxe que els hi hem posat al dipòsit perquè estava mal aparcat ja no són tan educats, però bueno la nostra feina també és saber tractar amb el ciutadà.

18. Hi ha algun dia que tingueu festa, com per exemple les botigues els diumenges?

Sí, nosaltres fem feina però anem diferent al resta de la gent, com que hem de ser les 24 hores del dia aquí fem 3 torns de 8 hores, és a dir estem tot el dia però amb diferents torns i els caps de setmana alguns fem festes i altres els treballem.

19. Quins són els motius per els quals podeu posar multes?

Bé, bàsicament per infraccions, ja siguin de circulació, ja sigui d’estacionament , per parlar pel Mobil, per no portar casc, etc... inclús als vianants per no creuar per on han de creuar, però normalment no solem posar multes per això, bàsicament per això.

20. Si alguna persona no paga alguna multa què li pot passar?

Bé, d’això no ens encarreguem nosaltres però si no ho paga, doncs té un termini determinat de 15 dies, si no ho paga llavors l’administració li demana que ho pagui amb recàrrega i si continua sense pagar s’hi arriba fins i tot l’embargament del compte corrent.

21. Tu, personalment no preferiries ser mosso? Per què?

No a mi m’agrada ser policia local, ja vaig tenir l’opció de o ser policia local o ser mosso , perquè em vaig presentar a les dues oposicions però finalment vaig decidir ser policia local, bàsicament també per un tema de proximitat, mosso com ja t’he dit el seu àmbit d’actuació és tota Catalunya i si entres a mosso et poden enviar a qualsevol lloc i jo quan vaig entrar ja estava casat, tenia un fill llavors no m’interessava haver de marxar a fora, llavors vaig decidir quedar-me de policia local.

1 comentari:

  1. Has fet una bona feina. No et vaig revisar del tot les preguntes i ara he vist unes quantes errades. De totes maneres, aquesta feina mereix un 9.

    ResponElimina