diumenge, 22 de maig del 2011

Wolfgang Simon: “El que més valoro dels meus alumnes és que els serveixi d'alguna cosa el que els ensenyo”


Wolfgang Simon, actualment director de l'institut Cristòfol Ferrer, va néixer a Sankt Ingbert (Alemanya).


MGB: Què opines de la fusió? Creus que funcionarà?
W: Penso que la fusió funcionarà però, com tots els projectes, té alguns avantatges com ara l'oferta i la demanda, i alguns inconvenients com que es reduirà la plantilla, és a dir alguns professors hauran de marxar.

MGB: Quin ha sigut el motiu d'ajuntar els dos instituts?
W: Principalment la falta d'espai, ajuntant els dos instituts es guanyarà espai per les tardes. També es canviaran les diferents imatges que hi ha en el poble dels instituts. Ara molta gent pensa que el Cristòfol té menys nivell educatiu i amb la fusió aquesta idea canviarà. A més hi ha causes econòmiques ja que s'estalviaran un equip directiu.

MGB: Quins seran els teus plans ara que no seràs director? Ho trobaràs a faltar?
W: Home, enyoraré ser director, però en el nou institut formaré part de l'equip directiu com a coordinador pedagògic. També seré professor d'educació física i, si és necessari, puc donar classes d'alemany.

MGB: Quins motius et van portar cap a Premià? Creus que vas actuar bé?
W: Doncs primer vaig arribar a Barcelona, amb una beca d'estudis de física per un any. Després d'aquest any ja no volia tornar a Alemanya, així que em vaig quedar aquí i vaig acabar els estudis. Ara visc a Vilassar i estic molt content d'estar aquí.

MGB: Quins van ser els motius pels quals et vas fer professor?
W: Sempre havia donat classes de judo mentre estudiava i m'agradava, a més havia estat director d'un club de tennis i també m'agradava gestionar.

MGB: Què és el que més valores dels teus alumnes? I dels teus companys?
W: Dels meus alumnes el que més valoro és que els serveixi d'alguna cosa el que els ensenyo, i dels meus companys que hi hagi un bon ambient de treball i que actuïn com jo.

MGB: Què és el que més valores de la teva vida?
W: A nivell professional el que més valoro és que una de les meves aficions, l'esport, s'ha convertit en el meu treball; i a nivell professional el que més valoro és la meva afició per viatjar, ha sigut un encert!

MGB: Quines diferències hi ha entre l'escola alemanya i la d'aquí?
W: Doncs abans si que era més diferent, l'escola alemanya era més estricta, però avui en dia no hi ha moltes diferències. Tot i així m'agrada l'escola alemanya perquè tenen les tardes lliures i les classes són més curtes.

MGB: Va ser difícil adaptar-te, quan vas arribar a Espanya?
W: No va ser gens difícil ja que els companys em van acollir molt bé i l'idioma el vaig apendre molt ràpid.

MartaGinaBerta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada