dilluns, 16 de maig del 2011

Esther Farriols: "..........................................................."

L’Esther Farriols és una professora de català del nostre centre, Cristòfol Ferrer. Viu a Premià de Mar i té dos fills; una noia d’un any més que nosaltres i un noi d’un any menys. Fa classes a la ESO i a Batxillerat, i és una bona professora perquè valora l’esforç dels alumnes i ensenya molt bé els continguts de les seves classes.
Paula Divins i Mariona Anguera


Quants anys fa que estàs en aquest centre? I quants en tens ara?
Fa 6 anys que treballo al Cristòfol Ferrer i ara mateix tinc 47 anys.
Prefereixes fer classe a batxillerat o a la ESO? I per què?
En general, prefereixo fer classes a batxillerat, perquè així ho faig de manera més tranquil·la.
Com organitzes les teves classes?
Les organitzo segons el nivell, l’horari i el curs. Faig una part teòrica i una part pràctica i, si són classes finals, només pràctica.
Quin tipus de llibres t’agrada? I de pel·lícules?
El que més m’agrada són les novel·les, i de cinema m’agraden les pel·lícules de Woody Allen, el cinema anglès i el cinema francès.
Que valores més en un alumne?
El que més valoro es que sigui una persona honesta, s’esforci, sigui un bon company, treballi tant com pugui i sigui una bona persona.
Tens bona relació amb tots els teus companys?
Si, m’agrada molt la relació que tinc amb els companys d’aquest centre.
Has tingut mai algun problema greu amb algun alumne?
Si, n’he tingut algun que altre.
Estàs contenta amb la teva feina? I amb el teu sou?
Amb la meva feina si que ho estic bastant, però amb el meu sou no tant, podria ser més alt.
Quan eres petita volies ser professora de català? Què, sinó?
No, no em passava pel cap això de ser professora de català. Primer volia ser cantant i quan era més gran periodista però finalment vaig fer magisteri en comptes de periodisme.
Que t’agrada més de la teva feina?
El que més m’agrada de la meva feina és el tracte amb la gent i la igualtat amb tothom.
Per què els teus fills van al cole del costat? Què passarà amb la fusió?
Perque vagin a un institut diferent que jo, ja que es millor que pares i fills o familiars no estiguin en una mateixa classe, si el cas hagués sigut que jo hagués treballat al Serra, els meus fills estudiarien aquí al centre.
Amb la fusió haurem d’anar tots tres al mateix centre encara que jo no crec que els faci cap classe. Serà un canvi complicat i intentaré evitar-los tant com pugui.
Que t’agrada més del teu poble?
Que està a la vora del mar, és un poble petit però té gairebé tot el que necessito i si no ho té puc anar als pobles i ciutats d’aprop perquè està al costat de tot.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada