dilluns, 23 de maig del 2011

Lola: "Tot canvi pot ser una oportunitat per millorar"

La Lola és una professora nova d'aquest any, però que s'ha guanyat l'hospitalitat de tots els seus alumnes del centre.

Marta Bodas i Laia Sales

ML: De què ets professora?
L: De biologia, sóc biòloga però a vegades em fan fer classes de matèries properes com física, química, i aquest any m’ha caigut una optativa que és informàtica.
ML: Per què vas decidir ser professora?
L: Crec que és una cosa que tenia clara des de petita perquè sempre m’agradava ajudar a les meves companyes amb els deures i els explicava coses i a l’estiu feia clases particulars… Vaig estudiar biologìa però al final vaig veure que el que m’agradava era l’ensenyament.
ML: A quina edat vas començar a exercir aquesta professió? I ara quants anys tens?
L:A la primera escola vaig començar als 25 anys. I ara en tinc 39 anys.
ML: A quina escola o institut?
L: Vaig començar a una escola privada, Sant Miquel a Barcelona i, al cap de dos anys, vaig passar a la pública.
ML: Vas tenir algun problema per adaptar-te a l'àmbit escolar?
L: No, els primers anys són fantastics perquè estas molt il.lusionada.
ML: Algun cop t'has parat a pensar a canviar de professió?
L: Sí, molts cops. Però em ve per èpoques, hi ha algunes que no canviaria aquesta professió per res, hi ha unes altres que si però no és un desig tan gran com per canviar.
ML: Estàs d'acord amb el criteri d'avaluació d'aquests institut?
L:És un tema molt delicat però que no és algu que decideix aquesta escola, ve del sistema educatiu, cada professor si que ho pot canviar una mica, però no molt més, podem fer algun treball o examen però poc més.
ML: Estas d'acord amb la fusió dels dos centres?
L: A mi, d’entrada el centres tan grans no m’agraden, jo crec que és millor un centre petit on tothom es conegui, que tots els professors coneguin als seus alumnes i els puguin cridar pel seu nom, que el pugui ajudar si té algun problema, tampoc estic en contra de la fusió perquè aportarà coses positives de renovació, canvis,etc. Tot canvi pot ser una opotunitat per millorar.
ML: Què prefereixes, ESO o Batxillerat per fer classes?
L: Sempre he fet ESO però preferiría fer batxillerat, perquè podría donar més nivell a les meves clases, l'ESO és més pesada ja que els alumnes són més difícils però tenen aquest punt divertit per aprendre.
ML: Li recomanaries als teus alumnes ser professor?
L: Si de debó vol ser profesor que no ho dubti, però si no sap ben bé què fer, no li recomano.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada