dilluns, 30 de novembre del 2009

ENTREVISTA A PILAR RUIZ. PROFESSORA DE LLENGUA CATALÀNA I LLITERATURA.

Sobre tu…
1. Quan vas entrar al centre?
- Vaig entrar fa 13 anys.
2. Antigament, de que eres professora?
- Sempre he donat la mateixa matèria. Literatura.
3. Per què vas escollir ser professora d’aquest centre?
- No se. No ho vaig escollir, no s’escull ser professora, de fet jo no vaig estudiar per ser professora.
4. Per a què vas estudiar?
- Jo vaig estudiar Filologia.
5. Quina creus que ha estat la teva millor classe?
- Aviam, com a donar millor classe, és difícil, perquè és molt pesada, però evidentment, jo crec que les de batxillerat són millors, perquè són més adults els alumnes, estan més interessats,...i home a mi m’agrada més, perquè és literatura, encara que jo ODIO parlar.
6. Tu, ets una d’aquelles persones que solen posar molts partes?
- No, jo normalment no poso per posar, és com el que diu, mira perquè tingui més papers, no jo només els poso si veig que donarà resultat, és més jo en la meva vida hauré posat uns 3 o 4.
7. Aproximadament, quin és el sou dels professors?
- No t’ho sé dir, varia depenent de l’antiguitat del professor, contra més vell sols cobrar més, però cada mes cobres diferent. A més abans t’enviaven la nòmina, ara l’as de mirar per Internet.
8. Tu, si et diguessin d’agafar la direcció, l’acceptaries?
- MAI! És un treball massa dur, poc agraït i un esforç a vegades sobrehumà, per ser director d’un centre, es necessita molt de temps, i moltes hores, i per tant això és una cosa que jo no tinc.
Sobre el centre...
9. L’ascensor aquest que estan “posant” el podrà utilitzar tothom?
- Esperem que abans de jubilar- nos, el puguem estrenar...confiem que sí, però això no depèn ni del centre ni de la direcció, sinó que depèn de la generalitat.
10. Això de les rates, se solucionarà, o passarà algo?
- No se, de rates n’hi ha a tot Premià, a Barcelona, a tot arreu! Hi ha més rates que habitants en les poblacions, per tant el que heu de fer, és no deixar menjar a la vista, per no incitar-les.
11. Amb això del robatori, heu pogut trobar algun sospitós?
- No se pas res, de moment no ens han informat de res...
12. A quina hora vas assabentar-te tu?
- A les 8, vam arribar Ester, i jo amb el conserge i eren les 8- 8:10 més o menys i ho vam veure tot destroçat.
13. Sabeu el que van robar exactament, perquè cadascú té la seva versió, diuen que han robat diners, expedients, ordinadors...
- No, a nosaltres no ens han dit res en concret, però el que es va parlar al moment va ser que van robar diners, però expedients no, però més que res vas ser les destrosses que van fer.
14. Aquests claustres que feu, cada quan es fan? Quan duren?
- Varia, crec que hi ha 3 o 4 que són obligatoris, i després hi ha els extraordinaris que es vulguin fer al mes, i normalment duren 1 hora.
15. Exactament en què consisteix la direcció?
- La direcció és una gestió, de manera que no només s’ocupa del comportament dels alumnes, aquesta idea que pugueu tenir vosaltres, sinó que també s’ha de gestionar diners, papers etc...s’ha de tenir molt temps.
PD: Aquesta entrevista s’ha traduït pels reporters.

2 comentaris:

  1. Una activitat francament excel·lent. Això sí que està treballat i resulta interessant.

    ResponElimina
  2. està molt bé però m'hagués agradat que li haguéssiu preguntat quants paquets de tabac fuma a la setmana

    ResponElimina